In 2012 besloot ik na een uitvoering van de dubbelkorige mis van Frank Martin met projectkoor Descartes onder de bezielende leiding van Maud Meilof om weer een vast koor te gaan zoeken in Amsterdam. Ik deed auditie bij Jeroen Spitteler die voor zijn afscheid bij koor FeniX het Requiem van Mozart ging uitvoeren. De uitvoering in de Dominicuskerk in Amsterdam werd een groot succes.
Ik besloot bij koor FeniX te blijven en maakte de overgang naar de nieuwe jonge dirigent Benjamin Bakker mee. Samen met hem beleefde ik een aantal inspirerende jaren bij koor FeniX, leerde veel nieuwe muziek kennen en maakte leuke koorreizen naar Sicilië en Liverpool.
Het moderne oratorium Annelies van de Britse componist James Whitbourn, die bij de uitvoering op 4 mei 2014 in de Westerkerk van Amsterdam aanwezig was, maakte indruk op het publiek in de compleet uitverkochte Westerkerk van Amsterdam. Het werd een gedenkwaardig concert na de nationale dodenherdenking op de Dam, op een steenworp afstand van het Achterhuis van waaruit Anne de kerklokken kon horen slaan.
Ook aan een uitvoering in 2015 van de Johannes Passion van Johann Sebastian Bach in de Noorderkerk van Amsterdam, waarbij ik een kleine solo rol van Petrus toebedeeld kreeg, bewaar ik mooie herinneringen.
In 2016 werd dirigent Benjamin Bakker bij koor FeniX opgevolgd door Felix van den Homberg met wie ik nog een aantal concertprojecten meemaakte o.a. een Franstalig programma met werken van Fauré, Debussy, Poulenc, Milhaud, Auric en twee indrukwekkende werken van de jong overleden componiste Lili Boulanger.